woensdag 27 oktober 2010

Driften in de bergen

Voor de mensen die bekend zijn met auto's zal driften misschien wel een bekende term zijn, maar ik denk dat een deel van de lezers dit niet weten, en misschien is dat eigenlijk wel beter, want dit verhaal kan ongeschikt zijn voor mensen met een zwak hart.
Afgelopen weekend werd ik uitgenodigd om te karten met iemand, die hier in het huis internet had aangelegd. De precieze reden dat hij ons had uitgenodigd weet ik niet, maar we mochten gratis karten, eten en we werden ook nog opgehaald en thuisgebracht. Wat wil een mens nog meer?
Ik had amper mijn gordel om of deze internetman begon keihard te gassen. Het oranje stoplicht dat overspringt op rood, is toch eigenlijk maar een soort waarschuwing dat het andere stoplicht pas over enkele seconden op groen springt? Bochtige bergweggetjes, met maar één rijbaan, dan kan je toch altijd makkelijk inhalen? Verder piepende remmen elke keer als hij de hoek omging. We zaten allemaal (totaal 2 anderen mensen van mijn huis) redelijk in onze stoelen geklemd. Op de achtergrond dreunde muziek uit een fameus racespel, wat wel aardig werkte om wat relaxter te worden. Gelukkig kwamen we eindelijk aan na een uur.
Het was de eerste keer dat ik in een voertuig reed met een motor. Ik oefende eerst een paar keer met een kart, die maximaal 60 kon en nadat ik enkele keren in de banden (railing) was gereden, ontdekte ik eindelijk hoe ik de rem goed kon gebruiken.
Hierna het echte werk, op een racebaan van ongeveer 1 kilometer met een paar moeilijke bochten, reden we een race tegen andere teams in karts, die ongeveer 80 kilometer konden. Ik was de slechtste van mijn team, maar het was erg leuk en dit keer botste ik gelukkig niet alhoewel ik wel enkele keren 360 graden graden om de as draaide tijdens het nemen van de bochten. Tijdens de race ook nog een barbecue, omdat we constant afwisselden kon ik makkelijk mijn buikje rond eten en op de terugweg reed hij gelukkig wat rustiger. Al met al een zeer leuke ervaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten