maandag 4 oktober 2010

Waar een onfortuinlijke misser toch raak ging

Beste lezers, mijn verontschuldigen voor mijn afwezigheid en ik hoop het goed te maken door nu meer dan normaal te posten. Zoals eerder verteld, had ik vrijdag een afscheidsfeest van diegene, van wie ik zijn kamer heb overgenomen. Er was veel te eten en te drinken, en na het feestje hebben we beneden in de lobby nog een film gekeken. Op de zaterdag kon ik eindelijk weer eens voetballen. Het toernooi vond plaats in Osaka, in een heel mooi trainingscomplex met kunstgrasvelden, en zo werd mij verteld, had het Japanse nationale elftal hier ook getraind. Het team bestond uit ongeveer 5 Japanners en 6 buitenlanders, die van over de hele wereld kwamen en de voertaal was Engels. De eerste wedstrijd begon ik op links-midden, maar door mijn wat zwakke conditie, aangezien ik al een tijdje niet had getraind, zat het niet echt mee. Gelukkig kon ik wat later een plaatsje opschuiven naar voren. Tijdens de wedstrijd hadden beide teams niet erg veel kansen en in de laatste minuut, nadat een vrije trap door de vijandelijke verdediging glipte, kreeg ik een kans om te scoren. Ik was 1 op 1 met de keeper en nadat ik de bal langs de keeper tikte, stond ik klaar om te juichen, maar een rappe verdediger kon de bal met een sliding a la Sander, net van de lijn halen. Er zat niks anders op dan strafschoppen te nemen om dit duel te beslissen. Na 6 strafschoppen van beide kanten stond het gelijk en kreeg ik de opdracht het klusje te klaren. Ik nam een aanloopje en raakte de bal compleet verkeerd. De keeper stond aan de grond genageld en de bal hobbelde op zijn gemak in de linkerhoek. Na deze strafschop won onze keeper de wedstrijd met een fantastische redding.
De tweede wedstrijd begon ik weer in de spits en hoewel dit team net iets beter was dan het vorige team, creëerden we aardig wat kansen wat resulteerde in mijn eerste officiële goal voor dit team. De goal was niet wat je noemt spectaculair, maar meer een intikkertje. Even later konden we een tweede goal bijschrijven, nadat we een mooie combinatie maakten, die beloond werd met een doelpunt.
De laatste wedstrijd was een drama. De opstelling werd helemaal veranderd, waardoor er paniek ontstond en de ene na de andere treffer kwam op het scorebord terecht. De goals waren wel erg mooi, moet ik zeggen, maar het was geen goede afsluiter van een toch goed gespeeld toernooi. Na de wedstrijd heb ik nog wat gegeten en ben ik naar huis gegaan, waarna ik heel even naar de karaokebar ben geweest, maar door de vermoeidheid ben ik snel teruggekeerd.
Op de zondag werd ik wakker met ontzettende spierpijn overal in mijn lichaam en omdat ik toch wat dingen moest kopen, ging ik moeizaam op de fiets naar het centrum, waar ik het derde boek van 1Q84 van Murakami kocht, waarin ik nog niet ben begonnen. Verder kocht ik wat voedsel voor de komende week. 's Avonds was er weer een afscheidsfeestje en ook dit keer was het weer erg gezellig in het huis. Hoewel ik de volgende dag mijn eerste colleges had, maakte ik het toch iets te laat.
Maandag werd ik weer wakker met spierpijn en maakte ik me klaar voor de colleges. Het was eerst een beetje een gezoek, waar het zou plaatsvinden, maar gelukkig vond ik het. De klas bestaat uit 13 mensen, waarvan de driekwart uit Engelstalige landen komt en de rest uit China. De colleges waren niet erg boeiend mede door de docent.
Thuisgekomen ben ik eindelijk verhuisd naar de kamer waar ik de rest van het jaar in zal verblijven. De kamer is ongeveer even groot als de vorige kamer, hoewel de kasten wat groter zijn. 's Avonds ben ik wat gaan eten met de mensen van het huis.
Op dinsdag hadden we een andere docent en door zijn enthousiasme waren de colleges een stuk leuker, hoewel de stof toch nog wel wat saai is voor mij. Ik heb dag van 9-12.15 taallessen en 3 keer per week na deze colleges nog een andere college. Die avond heb ik wat meer mensen van mijn universiteit leren kennen, nadat ik een vriend, die ik eerder had ontmoet op de universiteit bezocht in zijn huis. Op de terugweg, ben ik helaas nat geregend door een stortbui.
Woensdag weer de standaard colleges en 's avonds heb ik nog wat langs de rivier gezeten, omdat het toen wel erg lekker weer was. Op de donderdag niks bijzonders, hoewel ik wel tot laat opbleef om mijn zus te feliciteren met haar verjaardag. Op de vrijdag weer gewoon colleges en 's avonds wat nieuwe mensen ontmoet, die in dit huis zijn komen wonen. Op de zaterdag eerst lekker Thais gegeten tussen de middag en daarna met een vriend in de stad wat dingen bekeken. Het was die dag zijn verjaardag, dus ik hield hem bezig, waarna anderen in het huis de voorbereidingen troffen voor zijn verjaardag die avond. Ook dit keer was het weer een gezellig feestje.
Het weer is de laatste tijd wel wat slecht; het regent vaak en het is bewolkt. Ik zal proberen wat vaker wat te bloggen. Gister had ik bijvoorbeeld weer gevoetbald, maar ik zal dit later deze week posten, omdat het anders misschien voor de meeste niet zo interessant is om te lezen, aangezien het dan teveel over voetbal gaat.

1 opmerking:

  1. Mening over 1Q84? :D

    Trouwens, de slap filmpjes staan op Youtube. Check het TFCBanzai channel.

    BeantwoordenVerwijderen