dinsdag 7 september 2010

Eerste dagen in Japan

Inmiddels is het al enkele dagen later, dus ik zal maar beginnen waar ik gestopt was. Na het interview ben ik nog wat ingedut en rond vijf uur in de middag ben ik opgestaan en ben wat gaan studeren. Net voordat ik wat eten wou halen, werd er bij mij aangeklopt door iemand van het huidige huisbestuur, een student, die vroeg of ik mee wat ging eten. We zijn daarna met een groepje wat gaan eten in de buurt. Het verbaast me dat er overal zoveel eettentjes verborgen zijn. Hier heb ik enkele mensen van het huis wat beter leren kennen, en het lijken mij stuk voor stuk aardige mensen. Na het eten, Gyudon; een gerecht met rundvlees en rauw ei op rijst, werd ik uitgenodigd om die avond nog karaoke te doen, wat ik uiteraard niet weigerde. Het werd uiteindelijk een zeer gezellige avond en ik hoorde toen ook al stiekem dat ik was toegelaten in het huis.
Aangezien het de vorige avond erg laat was geworden sliep ik tot ver in de middag, voordat ik wakker werd. Die dag heb ik niet veel bijzonders gedaan, behalve dat ik nog wat anderen van het huis heb leren kennen tijdens het eten.
Gisteren ben ik voor het eerst naar de universiteit geweest om de laatste paar dingetjes af te ronden. Aangezien ik niet wist waar het was, had ik de vorige dag de weg gevraagd, maar omdat die uitleg nog wat vaagjes was, heb ik ongeveer anderhalf uur gelopen naar de universiteit in de ondraaglijke hitte. De universiteit zag er vrij modern uit en ik word volgende week maandag verwacht voor de eerste dag. Ik weet niet precies wat die dag inhoudt, maar volgens mij wordt er dan een examen afgenomen om je Japanse taalvaardigheid te testen. Ook gister weer gegeten, maar dit keer was het eten niet bijzonder lekker.
Mijn plan voor vandaag is om een fiets te kopen, zodat ik hier wat makkelijker uit de voeten kan. Verder heb ik veel zin om een balletje te trappen, maar ik heb nog geen team gevonden, hopelijk volgende week. Verder zal ik proberen wat meer beeldmateriaal op mijn blog te plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten